Ingen Javascript

Din nettleser har deaktivert Javascript som brukes på denne nettsiden.
Trenger du hjelp for å aktivere klikk her

APRILSPØK: Selger Soul Children til Tyskland

Foto: Sunniva Vikan

Etter 15 år i Norge har tiden kommet for å selge korkonseptet til Creative Kirche i Tyskland. - Det er vemodig å selge Soul Children som har bidratt til så mye flott. Totalvurderingen sier likevel at dette blir det mer misjon av. Derfor ønsker vi å selge, sier generalsekretær Anne Birgitta Langmoen Kvelland. 

Soul Children-gründeren Ragnhild Hiis Ånestad innrømmer at det har vært et tungt valg, men har tro på at dette kan bidra til å spre konseptet enda mer. - Creative Kirche har større muskler enn vi har her i Normisjon. Vi er opptatt av at flere barn og unge skal få møte Jesus. Når vi i tillegg får flere millioner kroner som kan styrke vårt eget arbeid, så er dette et godt strategisk valg, sier Hiis Ånestad.  

- Lederne i Creative Kirche er veldig fornøyd for denne muligheten til å nå ut med evangeliet til enda flere barn og unge gjennom dette flotte korkonseptet som kontinuerlig vokser internasjonalt. Vi er også takknemlige for at Normisjon tok kontakt med oss og gav oss muligheten til å kjøpe dette flotte konseptet.  Vi lover ungdomsledere i Tyskland og i andre land at vi vil fortsette å utvikle Soul Children i forhold til den visjonen som Ragnhild Hiis Ånestad fikk i 2001, sier Sebastian Sendzik fra Creative Kirche.  

De 150 Soul Children-korene i Norge må nå velge om de ønsker å være tilknyttet bevegelsen i Tyskland eller endre navn til Activate som vil bli Acta - barn og unge i Normisjon sin nye korsatsning for barn og unge. - Med det nye navnet får vi en tydeligere kobling til Acta - barn og unge i Normisjon. Vi tror det vil bli positivt, sier Acta-leder Kristian Sveinall Øgaard.