Ingen Javascript

Din nettleser har deaktivert Javascript som brukes på denne nettsiden.
Trenger du hjelp for å aktivere klikk her

Star Wars reklame

Foto: Haugetun folkehøyskole

Haugetun folkehøyskole har ikke råd til å annonsere på kino selv om de mener at folkehøyskoler bør bli mer synlige. Derfor har de startet en innsamlingsaksjon for å få vist sin 10 sekunders lange reklamefilm på kino i forbindelse med Star Wars premieren den 16. desember. 

- Det var vel egentlig meg som fikk den ideen. Jeg var på kino og så en kinoreklame som spilte på den filmen jeg skulle se. Det var da jeg fikk ideen om at dette var en kul måte å få oppmerksomhet til skolen, sier rektor Per Morten Wiig. Men det ble ikke så lett når han snakket med Capa som leverer reklame på kino. - Det er kjempedyrt å annonsere på kino. Den eneste pakken vi kunne ta var den minste på 10 sekunder. Da blir prisen 100 000kr. Det er mye penger for oss. Men det hadde vært veldig gøy å annonsere under Star Wars premieren og med litt hjelp fra elever, ansatte, tidligere elever og deres nettverk så kan det være mulig, sier han. 

For 100 000kr får Haugetun vist sin film i 44% av kinomarkedet i Norge den aktuelle dagen. Det er minst hundre tusen mennesker. Så sender du en SMS med Haugetun til 2300 og gir 30 kromer så sørger du for at tretti personer får se reklamen. Og det står litt på spill for rektoren også. - Jeg har lovet at elevene skal få barbere meg snau på juleavslutningen hvis vi får inn 100 000 kroner. Både det og å vise reklame på kino er utenfor komfortsonen vår, men det er verdt et forsøk, avslutter rektoren. 

Ved å sende kodeord HAUGETUN til 2300 bidrar man med 30 kroner. Hvis du ønsker å gi over bank, er kontoen vår 3000 30 75849.

Et år på folkehøyskole handler om å finne hva man vil tro på, hvem man vil være og hva man vil være for andre  – et år for å vekke kraft, tro og styrke til å bygge et voksenliv.

Her er den bitte lille filmen: