Endre eller avslutte betalingsavtale i CRM Light

Hvordan endre eller avslutte en betalingsavtale i CRM Light.

Skal du opprette eller endre betalingsmåte på en betalingsavtale?

1) For å endre eller avslutte en betalingsavtale starter vi med å gå til fanen Alle. Da kommer automatisk alle registrerte personer tilknyttet foreningen/menigheten opp. 

Vi kan også gå til fanene Medlemmer eller Faste givere, da avhengig av om det er en medlemsavtale eller en giveravtale vi skal endre/avslutte. Under disse fanene vil vi kun få opp den gjeldende betalingsavtalen til personen når vi trykker på et navn i listen. Søk gjøres videre på lik måte som i punkt 2 under.

2) Vi søker så etter personen hvis avtale skal endres på eller avsluttes. Dette gjøres ved å trykke på ikonet øverst i enten kolonnen Fornavn eller Etternavn, hvor vi så skriver inn navnet til personen i feltet under Inneholder og trykker Filtrere. Vi får da kun opp de medlemmene som samstemmer med navnet vi søkte etter, finner det rette og trykker på dette.

3) Vi får nå opp profilen til personen vi har trykket på. Her ser vi all den informasjonen som er tilgjengelig om personen, deriblant aktive og avsluttede medlemsavtaler og giveravtaler. Vi trykker på den avtalen som skal endres eller avsluttes. Her kan vi også endre betalingsmåte på avtalen, til AvtaleGiro eller faste betalinger via Vipps.

4) Vi får så opp avtalen. Her kan vi se innbetalinger, betalingsmåte og all annen informasjon tilknyttet denne avtalen. For å gjøre endringer eller avslutte denne avtalen trykker vi på de tre prikkene øverst til høyre i elementet med informasjon om avtalen, og velger Avslutte eller Rediger avhengig av hva vi ønsker å gjøre. 

5) Om vi trykker på rediger får vi opp skjemaet hvor dette gjøres, og vi må huske å trykke Lagre når endringene er gjort.