Legge til ansatte i CRM Light
Hvordan registrere nye ansatte i CRM Light.
1) Når vi skal legge til en ny ansatt starter vi med å gå til fanen Ansatte. Om vi har noen ansatte registrert vil disse vises her.
2) For å registrere en ny ansatt trykker vi på de tre prikkene oppe til høyre og velger Ny.

3) Vi får nå opp skjemaet hvor vi legger til informasjonen om den nye ansatte, hvor vi må velge Klassifikasjon for den som skal registreres. Dette kan avvike fra stillingstittel (4), og er altså hva personen er offisielt registrert som. Eksempelvis kan en med tittelen kommunikasjonsleder være registrert offisielt med klassifikasjonen administrasjonsmedarbeider.

5) Vi må også velge hvem som skal registreres. Om personen alt er i systemet vil vi kunne finne den under Velg ett navn, hvor søkemotoren vil hente opp mulige treff etter hvert som vi skriver inn navnet. Om personen ikke er registrert fra før trykker vi på Eller registrer ny, og fører inn informasjonen om personen. Les mer om å registrere ny person her.
Når vi er ferdig, trykker vi på Lagre.