Opprette tjenestegruppe i CRM Light

Hvordan opprette en ny tjenestegruppe i CRM Light.

Les hvordan du legger til en person i en tjenestegruppe.

1) Når vi skal opprette en ny tjenestegruppe starter vi med å gå til fanen Admin. Her vil listen over ulike tjenestegrupper vises.

2) For å opprette en ny tjenestegruppe trykker vi på de tre prikkene oppe til høyre og velger Ny.

3) Vi får nå opp skjemaet hvor vi oppretter den nye tjenestegruppen. Navnet på gruppen velger vi i feltet Beskrivelse.

4) Om tjenstegruppen skal ha ulike nivåer av medlemmer, for eksempel ledere og frivillige, opprettes disse nivåene i Underklassifikasjoner. Trykk på plusstegnet og skriv navnet på klassifikasjonen, f.eks.Leder ellerFrivillig. Skal du opprette flere trykker du på plusstegnet flere ganger. Disse vil vise seg som Funksjoner i skjemaet hvor man registrerer en ny person i en tjenestegruppe.

5) I feltet Klassifikasjon skal vi kun trykke på knappen Sjekk/neste ledige. Tjenestegruppen blir da tildelt en automatisk generert og unik kombinasjon av to tegn.

Når vi er ferdig, trykker vi på Lagre. Vi kan alltid gå tilbake og redigere tjenestegruppen om vi ønsker det.