Registrere reservasjon mot henvendelser i CRM Light

Hvordan registrere at en bruker ønsker å reservere seg fra nyhetsbrev/e-post/sms i CRM Light.

1) Vi starter med å finne personen som ønsker å reservere seg fra korrespondanse, og vi går til fanen Alle. Da kommer automatisk alle registrerte personer tilknyttet foreningen/menigheten opp. 

2) Vi søker så etter personen det gjelder. Dette gjør vi ved å trykke på ikonet øverst i enten kolonnen Fornavn eller Etternavn, hvor vi så skriver inn navnet til personen i feltet under Inneholder og trykker Filtrere. Vi får da kun opp de medlemmene som samstemmer med navnet vi søkte etter, finner det rette og trykker på dette.

3) Når vi er inne på profilen til personen, trykker vi så på Samtykker.

4) Vi får nå opp oversikten over eventuelle reservasjoner hos denne personen. I eksemplet er det ingen tidligere reservasjoner. Når vi skal legge til reservasjoner, gjøres dette ved å velge fra nedtrekksmenyen under Infotype. Om personen ikke ønsker å motta fysisk post, velger vi DM enhet. Om det gjelder e-post eller sms, er det henholdsvis E-post enhet og SMS enhet. Vi begynner å skrive i feltet, og valgmulighetene vil automatisk komme opp.

5) Når vi har valgt ønsket type reservasjon legges denne til i liste under Infotype. Vi må så endre fra 1 til 0 under Antall. 0 betyr nei. 

6) Her kan vi også legge inn fra- og til-dato, om reservasjonen kun skal gjelde for en periode.

7) Om det skal reserveres for flere typer henvendelser, legger vi til flere på samme måte ved å velge fra nedtrekksmenyen Legg til igjen.

8) Om vi ønsker å fjerne en reservasjon trykker vi på den røde knappen på linjen.

9) Når ønskede reservasjoner er lagt til, trykker vi Lagre