Daglig leder Norkirken Trondheim Salem og Normisjon region Trøndelag

For å styrke samarbeidet og utnytte ressursene bedre, søker vi nå felles daglig leder for Norkirken Trondheim Salem og Normisjon region Trøndelag. Dette er et strategisk grep som skal sikre økt samhandling, kortere beslutningsveier og en helhetlig og balansert ledelse av virksomhetene. Vi ønsker at ansatte og medlemmer opplever at de tilhører et enhetlig fellesskap for arbeid og frivillig tjeneste. Rollen er dermed sentral i å realisere den felles visjonen for Salemhuset som et viktig knutepunkt i Midt-Norge.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Som daglig leder har du det overordnede ansvaret for drift og utvikling av menigheten, regionen og de tilknyttede virksomhetene. Du leder medarbeidere i det daglige arbeidet og sikrer god samhandling på tvers av fagområder og virksomheter. Rollen innebærer både strategisk og operativt ansvar.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil være å:
- lede og følge opp ansatte i menigheten, regionen og tilknyttede virksomheter
- ha overordnet ansvar for HR, økonomi, administrasjon, kommunikasjon og eiendom
- forberede saker til og følge opp vedtak fra menighetens og regionens styrer
- bidra i strategisk arbeid i tråd med felles strategi for virksomhetene i Salemhuset
- drifte og videreutvikle Salemhuset, herunder ha hovedansvaret for utleie, vedlikehold og HMS
- være ansikt utad og vareta kontakt med samarbeidspartnere og offentlige myndigheter
Din profil
Vi ser etter en trygg og engasjert leder med evne til å kombinere strategisk tenkning med praktisk gjennomføring. Du har en relasjonell og tilstedeværende lederstil, med evne til å se den enkelte ansatte, motivere og inspirere, samt gi konstruktive tilbakemeldinger. Videre har du gode samarbeidsevner og trives med å bygge relasjoner og skape utvikling sammen med andre.
Vi ser gjerne at du har:
- relevant høyere utdanning (lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning)
- ledererfaring, gjerne fra menighetsarbeid eller kristen organisasjon
- erfaring med personalledelse, økonomistyring og administrasjon
- strategisk forståelse, er strukturert og har gjennomføringsevne
- gode samarbeidsevner og dyktig til å bygge og pleie relasjoner
- evne til å inspirere og fremme utvikling hos andre
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Den som ansettes må ha et personlig engasjement for Normisjons visjon og verdier. Du må kunne identifisere deg med Normisjons teologiske ståsted og verdigrunnlag, slik dette er formulert i Normisjons verdidokument for ansatte.
Hvorfor akkurat denne stillingen?
- Du får en spennende lederstilling i et unikt fellesskap innen kristen tjeneste.
- Du blir del av et lederfellesskap sammen med hovedpastor, bibelskolerektor og avdelingsledere.
- Du får et stort nettverk bestående av ansatte, frivillige og samarbeidspartnere.
- Du får arbeidssted i et flott kirkebygg/helt nye lokaler midt i Trondheim sentrum med lunsjordning og egen kaffebar.
- Du får lønn og pensjon etter Normisjons regulativ.
Søknadsfrist: 10. november – Søknader vurderes fortløpende.
Ønsker du mer informasjon om stillingen?
Ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY ved rådgiverne
- Marit Ecklo Brevik, tlf. 907 24 333
- Sarya Aydilek, tlf. 908 06 003
Registrer og send inn CV og søknad snarest, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt, også overfor oss i Norkirken/regionen i den innledende fasen dersom det er ønskelig.
Tiltredelse etter avtale.
Søk på stillingen HER